tisdag 5 juli 2011

Födelsedag firad

Att jag drömde om en utflykt med mammas och mitt gamla jobb, där jag bland annat desperat försökte förklara för en kollega att mamma verkligen var jättesjuk - hängde sannolikt ihop med att det i dag är hennes födelsedag. I dag skulle hon ha fyllt 72 år. För två år sedan åkte vi på en dagskryssning med henne, pappa, bror, svägerska, morbror och moster. Förra året bjöd hon på lunch på Joseph's och sedan åkte vi till Brostugan.

I år besökte vi minneslunden med röda rosor.
Har den äran på födelsedagen, mamma!
Det är tungt.

"Vårt liv är en vindfläkt,
en saga, en dröm
En droppe som faller
i tidernas ström
Den skimrar i regnbågens färg
en minut
Brister och faller
och drömmen är slut."

(Nils Ferlin)

Jag har en liten fläck på axeln. Jag har haft den rätt länge. För någon vecka sedan bad jag maken kika på den. Den kliar i bland men det är inget födelsemärke, utan en röd fläck. Som inte går bort. Man borde kanske visa upp den för en läkare.
I dag utnyttjade jag presentkortet jag fick av sonen i födelsedagspresent. Han och jag gick på 25 minuters massage. Massören avslutade den fantastiskt sköna rygg-, nacke- och axelmassagen med att försynt påpeka att jag har en röd fläck på axeln som kanske borde kollas upp.

Så nu har jag denna dag en ännu större klump i magen. Jag ska söka för den. Jag borde ha gjort det redan.

Men inte i dag. I dag "firar" jag mammas 72-årsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar